Svar från PTS
Jag har fått svar från PTS. Föga förvånande var dom glada att ta emot anmälan och lägga det till handlingarna. Min anmälan kan komma att användas i PTS tillsynsarbete. Tills dess fortsätter jag med mitt eget tillsynsarbete.
Intressant nog hänvisar man också till Konsumenternas tele- och Internetbyrå, en privat organisation som finansieras av telebolagen. Jag väntar fortfarande svar från KTIB men vet på förhand att de inte kan göra något för mig eftersom just UVTC inte är en av deras finansiärer
Här fäljer PTS svar i sin helhet.
Intressant nog hänvisar man också till Konsumenternas tele- och Internetbyrå, en privat organisation som finansieras av telebolagen. Jag väntar fortfarande svar från KTIB men vet på förhand att de inte kan göra något för mig eftersom just UVTC inte är en av deras finansiärer
Här fäljer PTS svar i sin helhet.
Tack för din anmälan
Post- och telestyrelsen, PTS, har tagit emot och registrerrat din anmälan.
Vi är tacksamma för att du hört av dig till oss. Allmänhetens erfarenheter är viktiga för att PTS ska kunna följa utvecklingen på marknaden.
PTS kan inte ingripa i enskilda tvister. Om man är missnjd med en operatör ska man i första hand kontakta operatören. Om inte detta hjälper kan man vända sig till Konsumenternas tele- och Internetbyrå, www.ktib.se.
Med detta svar avslutar vi ditt ärende. Det du framfört kan komma att användas i PTS tillsynsarbete.
Med vänliga hälsningar
Informationsavdelningen
Kommentarer
Trackback