Trögt
Här är en sammanfattning som jag lagt till brevet till ARN, PTS och alltså även KTIB.
13 april Jag säger upp förval och abonnemang.
13 juli Uppsägningstiden går ut.
23 juli Tiden går ut för överflyttning av telefonnummer.
3 augusti Jag beställer mitt nya telefonabonnemang.
9 september Numret överförs. Universal fakturerar fram till sista september. För perioden 10 september till 30 september får jag ersättning.
Stå på dig, även om det känns jobbigt. Du har i princip rätt. Jag tror att standardförfarandet är att låta ett telebolag ta över hanteringen av ditt nummer från någon annan. De flesta vill ha det så och det ses som en service att överföringen sker. Detta gör att alla bolag ser detta som det normala. Men självklart måste det vara okej att vara utan nummer också och ifall du bett om en nedsläckning ska de inte kunna fakturera dig "av gammal vana".
Vad väntar du på just nu? Svar från ARN?
Nä, att skicka iväg det till ARN. Adress, frimärke och sånt. Jobbigt för en e-kille.
Hej,
Jag har i stort sätt samma problem, snackade med någon Jakob på kundtjänst hos dem, han slängde på luren i örat på mig.
fortsätt pina dem..
I längden skadar detta dem otroligt.
Mvh
Fredrik
Tack för ditt stöd! Jag väntar på svar från de olika myndigheterna. Mycket spännande!