Inkasso: En ny player kommer in på scenen

Eftersom man inte firar Valborg i Frankrike så bloggar jag istället...

Jag satte mig framför brevlådan för att vänta på pengarna från Avis. Efter två veckors väntande kom ett brev. Men inte från Avis utan från inkassobolaget Effico Soreco. Jag översätter fritt:


Dam, Herr,

Din kreditor Avis hyrbilar AB har ålagt oss att hova in de stålar som du är skyldig dem angåend den obetalda fakturan som ni smitit frân att betala vilken du finner här nedan.
I princip:     261,37e
I ränta:            2.00e
Artikel 32:    17,94e (se baksida: eller nedan (ff anm.))
TOTAL:       281,312 eurosar

Med denna vänliga intervention, bjuder vi in dig att adressera dig till vår agentur i Tours till Ordern av Effico Soreco (med ett kapital av 1310984 eurosar) inom den bästa av förseningar för att betala tillbaks summan som ni sniket vägrat att betala in. I denna väntan ber vi dig, dam/herre, att agera.
Våra distingerade hälsningar,
byrå 244

*Artikel 32 al 3 och 4 - Lagen 9-7-91.


Även om översättningen inte var helt perfekt så förstår ni att jag nu låg pyrt till.

Andra bloggar om: , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback