Svar från Konsumentverket

Jag har fått ett till svar från en arkivmyndighet. Jag återger svaret snart.

Jag ger väl inte upp så lätt

Hej Mårten,

Tack för ditt svar. Jag förstår att ni inte har någon möjlighet att avgöra ärendet eller på annat sätt utöva påtryckning mot UVTC. Jag tror dock att du sitter inne med en kompetens (vars frånvaro lyser allra starkast på UVTCs kundtjänst) och som gör din synpunkter värdefulla för mitt ärende. Så jag skulle ändå vilja be dig att titta på mitt fall och tala om vad du tycker utifrån dina erfarenheter med de operatörer ni samarbetar med.

Jag skickar med ett dokument som beskriver ärendet och ett som är en kopia på de mail jag växlat med UVTC.

Med vänlig hälsning
Martin

Svar från KTIB

Som väntat.

 

Hej Martin,


Universal Telecom är tyvärr inte med i KTIB så vi har ingen kontaktperson där och kan därför inte hjälpa dig med mer än denna information.


Det finns mycket information på vår webbplats som du säkert kan ha nytta av. En uppsägning behöver inte vara skriftlig, men det är alltid bra om det blir problem att ha skriftlig bevisning.


Skriv till operatören (t.ex. e-post) om du väll säga upp ditt avtal. Se dock till att de inte stänger av dig som telefonikund innan du hunnit bli ansluten till den operatör du vill ha. Operatören ska kunna ge dig tydlig information om hur du ska kunna byta till den operatör du vill ha utan att drabbas av ett avbrott.

Kontrollera om det finns uppsägningstid och bindnigstid i avtalet.


Om ni inte kommer överens får du pröva att få hjälp av konsumentvägledningen i din kommun. Om det blir en tvist om en faktura kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden,
http://www.arn.se/


Mvh

Mårten Grenström

Konsumenternas Tele- och Internetbyrå