ComHem

Hej!

Jag kräver härmed skadestånd för avtalsbrott för min bredbandstjänst. ComHem misslyckades med att leverera continuerlig uppkoppling till mig under dryg en två veckors tid. Felanmälan skedde 1 augusti och felet åtgärdades 17 augusti. Då uppsägningstiden är 1 månad är en månadsavgift en rimlig ersättning. För den skada jag lidit är ytterliggare en månadsavgift rimlig.

Efter felanmälan lovade ComHem att felet skulle åtgärdas inom 3-5 dagar. När jag åter ringde den 15 augusti hävdades att tekniker varit på plats och att felet var avhjälpt. Hade utsända tekniker ringt mig hade dom lätt kunnat konstatera att jag fortfarande var utan uppkoppling. En sådan kontroll borde ha skett den 17 augusti när felet åtgärdades. Att jag själv är tvungen att skriva och hävda min rätt till skadestånd är också irriterande. ComHem fortsätter fakturera som om ingenting hänt. För återställa goodwill gentemot ComHem begär jag utökat kanal utbud till årets slut.

Andra bloggar om:
mvh
Martin