Slutet gott allting gott??

Medveten om att jag inte skrivit här pâ länge ska jag försöka sammanfatta vad som hänt sedan senast. Ganska mycket faktiskt.

Efter att faxat min kvittot pâ min betalning och diverse annat bevismaterial. Trodde jag att saken skulle vara ur världen.

Var den det? Sâ klart inte!

En vecka senare finner jag ytterligare ett brev frân inkassoföretaget. Innehâllet lyder ungefär sâ här.

Kopiorna pâ kvittona som du skickat tror vi inte är giltiga. Om vi inte erhâller betalning inom 24 timmar sâ kommer vi lâta saken bli ett rättsfall.

Jag kände mig givetvis lite stressad. Speciellt som jag skulle resa bort samma dag. Jag tog därför ledigt frân jobbet och tog mig till Aviskontoret där jag hyrt bilen¨ihop om att de skulle kunna hjälpa mig: - Nej, vi kan inte hjälpa dig, men kanske Chantalle (blogs anm: Chantalle heter egentligen nâgot annat) vid det andra Aviskontoret kan hjälpa dig. Kanske kan hon till och med hjälpa dig att fâ dina pengar tillbaks

Jag âkte alltsâ dit istället... Chantalle var vänlig skrev ett intyg att jag gjort min betalning, skickade det till Inkassoföretaget och gav mig en kopia. Dessutom lovade hon att försöka ordna sâ att jag fick tillbaks de pengar som jag betalat för mycket.

Problemet löst? Nja, delvis...

Nâgon mânad gick och Inkassoföretaget hörde inte av sig igen vilken jag tog som ett gott tecken. Däremot dröjde det innan Avis âterbetalning kom. Jag gick tillbaks till Aviskontoret nâgra gânger bara för att höra: - Har inte âterbetalningen kommit än... Lât mig se i min dator... Ja, det har du rätt i... men den kommer nog snart.

Sedan i mânadsskiftet fick jag sedan ett brev pâ posten. Inkassobolaget igen!!!!

Den här gângen visade det sig att det gällde en annan bil som jag hyrt hos Avis. En bil som jag hyrt för nästan ett âr sedan! Tydligen hade samma problem uppstâtt igen. Avis hade inte kunnat dra nâgra pengar frân kortet... Denna gâng var dock skillnaden att Avis själv helt struntat i att skicka nâgon betalningspâminnelse. Istället lämnade de över ärrendet direkt till Inkassoföretaget.

Pâ morgonen efter blev jag ocksâ uppringd av Inkassoföretaget. De bad mig lämna mitt kortnummer sâ lovade de att allt skulle ordnas. Jag insisterad dock pâ att jag vill prata med Avis först, vilket kvinnan i telefonen inte verkade helt nöjd med: - Avis kan hursomhelst inte göra nâgonting nu, hela ärendet ligger hos oss.

Pâ lördag tog jag mig därför till Aviskontoret igen. Chantalle var dock inte där och jag blev rekommenderad att komma tillbaks efter helgen igen.

Innan helgen var över fick jag dock en glädjande nyhet. I Frankrike delar de nämligen ut post även pâ lördagar. Och just den här lördagen fick jag en check med posten! En check frân Avis. Visserligen var beloppet inte sâ stort som jag förväntat mig. Bara 15 euros, men det var en belopp jag kunde tänkas nöja mig med.

Pâ mândagen därpâ sâ âtervände jag till Chantalle pâ Avis. Hon sâg till sâ att jag kunde betala hyrbilen frân förra âret och lovade att hon skulle se till sâ saken med inkassoföretaget blev ordnad.

Sedan dess har jag inte hört nâgot mer frân varken Avis eller Inkassoföretaget. Sâ jag antar att allt är bra. Men sâ kommer jag inte heller mer hyra nâgon bil frân Avis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback