Svar från ARN
Och jag fick svar från ARN. Begäran om komplettering. Så än är ARNs del i ärendet inte avgjort. Men med tanke på beloppsgränserna så antar jag att det kommer vara det inom kort.
OK, medger att jag smugit med beloppet pga av beloppsgränserna, även om man lätt kunnat räkna ut det. Men i övrigt tyckte jag att jag uttryckt mig tillräckligt klart. Har jag inte varit glasklar med avtalstiden och att UVTC fakturerade utanför den?Begäran om komplettering till Martin Camitz
Tvisten: Tjänst telefon
Detta ärende behöver kompletteras. Vi ber er därför svara på följande frågor och skicka in de angivna handlingarna.
- Var vänlig att precisera ert yrkande och grunden för det, dvs. ange exakt vad (vilket belopp) ni kräver av Universal Telecom och förklara varför ni anser er ha rätt till det ni begär.
Kompletteringen skall vara skriftlig. Vi vill ha den senast den 6 februari.
Om ni vill åberopa någon skriftlig bevisning som stöder er inställnings (t.ex. avtal, kvitto, fotografier, besiktningsutlåtande, intyg) skall den skickas till nämnden inom samma tid.Alla handlingar till nämnden (även fotografier) skall skickas i två exemplar (ett behålls av nämnden och ett skickas till motparten).
[...]
* Handläggningstiden hos nämnden är normalt sex månader från det att ärendet har kommit in till nämnden.
* Vi kan inte på förhand säga när detta ärende kommer att avgöras.
* Beslutet sänds till parterna när det är klart.
Andra bloggar om: universal, ARN, UVTC, Allmäna reklamationsnämnden
hej! jaf ser fram emot rättsprocessen, men skulle givetvis hoppas att det togs upp i ARN så att det blir ett riktigt prejudikat angående UVTCs krav på "total uppsägan".
Det är skrattretande, men egentligen borde alla vi som drabbats av Universals godtyckliga kontraktstolkningar arga. Tyvärr blir man mest bara trött och uppgiven, efetrsom man vet att det krävar så mycket jobb för att få tillbaka sina fattiga hundringar, fastän det sunda förnuftet och Sveriges lag säger att man har rätt.
Detta tjänar UVTC och liknande bolag miljoner på vaje år. Tack för att du tar dig tid att göra det jobbet!
/Ceejay - ännu en arg telecomkund
PS ditt SEB kontonummer står i texten 26 okt...
Tack för ditt stöd! Jag hoppas jag orkar hålla ut.
Vad har du själv för historia?
Ni som hann anteckna kontonummret innan jag tog bort det kan ju sätta in en slant för att stödja kampen! :)