Svaret från Konsumentverket

Jag återger här svaret från Konsumentverket minus en kontaktuppgifter och annat. Det var väl precis vad man föväntade sig om man vet lite vad dom har för uppgift, men nu är det gjort iaf. Att det var ett standardsvar, råder ingen tvekan om. I nederkant hittar man ett omisstänkligt bevis, en url-adress som distinkt luktar utskrift från nätet:

http://www.snabben.konsumentverket.se/system/print-template.aspx


:)

Tack för ditt brev.


Konsumentverket/KO är den centrala myndigheten på konsumentområdet. Verkets uppdrag är att arbeta förebyggande för att stärka konsumenternas stälning på marknaden. Detta gör vi genom att land annat övervaka efterlevnaden av exempelvis marknadsföringslagen och produktsäkerhetslagen.


För tvistlösning i ditt enskilda fall: Konsumentverket har dock ingen personlig rådgivning till enskilda konsumenter om rättigheter och skyldigheter. Vi kan inte heller ge hjälp när en konsument är i tvist med en näringsidkare. Den personliga rådgivningen och råd inför köp har kommunerna ansvar för. [...]


Vid en tvist har en konsument möjlighet att göra en anmälan till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) för att få tvisten prövad. [...]


För prövning av det aktuella företagets avtalsvillkor, vidarebefordras ditt ärende till Rättsavdelningen på Konsumentverket som kommer att kontakta dig separat.


Med vänlig hälsning
Konsumentverket/KO

Andra bloggar om: ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback