Tillbaks från Kenya

Efter en skön semester i Kenya (bildbevis) är jag nu tillbaks med ny energi, för att bearbetat mitt Avis-trauma.

var var jag någonstans... jo jag låg pyrt till. Jag höll på att antastas av ett monster - ett inkassomonster.

Till råga på allt ringde de upp mig någon dag senare. För att klara mig ur knipan skrapade jag ihop mina papper, kopierade dem och skickade kopiorna till inkassomonstret. Nu borde väl problemet vara ur världen...

Nejdå...

Efter knappt två veckor fick jag ett ny brev:

Dam, Herre,

Ni har sagt oss att ni har reglerat er skuld direkt till Avis bilskojare. Efter diverse efterforskningar, har Avis övertygat oss att någon sådan aldrig reglerats hos dem. Med andra ord är ni fortfarande skyldig summan 279,33 Euron som vi nu begär få erhålla inom 48 timmar. Per default kommer vi annars att träffas i rättsliga sammanhang

Med hopp att vi inte kommer träffas där.

Vi ber er - Dam, Herre - att agera, våra distingerade hälsningar.
byrå 244


Alltså dags att agera. Jag hittade ett telefonnummer högst upp på brevet och ringde.

Efter fem minuter kom jag fram ... till en telefonsvarare:

Vi är mycket glada att ta emot era pengar direkt; annars kan ni försöka slingra er genom att skicka oss ett brev eller ett fax.

Eftersom jag redan - utan lycka - försökt mig på en brevkorrespondans försökte jag nu förstå mig på att lära mig faxandets sköna konst. Tror ni att det lyckades bättre...?

Kommentarer
Postat av: calle-international

som ni kanske redan lagt märke till är beloppet i det andra brevet lägre än i det första. den enda förklaringen är att det är en psykologisk fint av inkassobolaget. pâ det sättet kan de lura kunderna och tro: -Wow betalar jag nu sâ tjänar jag tvâ euros...

2007-05-25 @ 19:22:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback