ComHem

Hej!

Jag kräver härmed skadestånd för avtalsbrott för min bredbandstjänst. ComHem misslyckades med att leverera continuerlig uppkoppling till mig under dryg en två veckors tid. Felanmälan skedde 1 augusti och felet åtgärdades 17 augusti. Då uppsägningstiden är 1 månad är en månadsavgift en rimlig ersättning. För den skada jag lidit är ytterliggare en månadsavgift rimlig.

Efter felanmälan lovade ComHem att felet skulle åtgärdas inom 3-5 dagar. När jag åter ringde den 15 augusti hävdades att tekniker varit på plats och att felet var avhjälpt. Hade utsända tekniker ringt mig hade dom lätt kunnat konstatera att jag fortfarande var utan uppkoppling. En sådan kontroll borde ha skett den 17 augusti när felet åtgärdades. Att jag själv är tvungen att skriva och hävda min rätt till skadestånd är också irriterande. ComHem fortsätter fakturera som om ingenting hänt. För återställa goodwill gentemot ComHem begär jag utökat kanal utbud till årets slut.

Andra bloggar om:
mvh
Martin

Kommentarer
Postat av: Martin

Fortfarande inget svar...

2007-10-15 @ 11:30:29
Postat av: Christian

Tjena!
Kanalpaketen är rena lurendrejerierna har man tecknat large tv-paketet hos comhem så går det aldrig att gradera ner, Har en idé på kanal-paketen medium och large varför inte slå ihop dem? Tag 249 Kr i pris istället för 199Kr för medium och 299kr för large dom förlorar inget på det, det blir t.o.m. lättare för personalen att jobba med och alla kunderna sammlade under samma tak, och så har man ett jätte fint kanalpaket som heter duga, passar alla åldrar små som stora, skriv till kundtjänst ni också, det är på så vis man påverkar utbudet...

Mvh En besviken ComHemKund.

2007-11-04 @ 15:10:48
Postat av: Philip

Hej Christian!

jag har själv arbetat åt com hem i ca 1 år. Du kan när som helst upp eller nedgradera ditt BB hos com hem. Jag förmodar att samma sak gäller med tv, men det är inte något jag kan svara på med säkerhet. Begär att få på papper vad deras affärsregler säger om saken. Om du skulle stöta på en praktikant på deras så kallade support så kan du alltid begära att få tala med ett kundombud eller med någon på kundrelation.

MVH Philip

2007-11-05 @ 16:42:07
Postat av: Hannu Lahti

Hei.

Vad gör kundservice ? ? ? Efter tiotal mail aldrig någon svar.E-mail blogerat , mm ? ? ? Shit bolag.

Hande.

2007-12-25 @ 07:18:59
Postat av: Jean Claesson

Hej!
Bilden försvann, comhem kundtjänst rådde mig att köpa ny TV. Köpte ny TV och nya kablar och sitter nu med nya problem. Lyckas jag få fram en bild ersätts denna med flimmer efter någon minut.
Går inte föra ett vettigt samtal med kundtjänst vars unga experter talar i tungor.
Skitbolag.

2008-01-03 @ 16:03:14
Postat av: Annika Hansson

Söndag 08-03-16 ringde till felanmälan kl 13,00 för att göra felanmälan ringde från privat mobil lämnade mobilnr behålla min plats på telefonen kl 20,00 har komhem fortfarande inte ringt upp samma datum ringde själv upp comhem fick en telefonröst som sa att dom stängde kl 18,00 på helger DÅ FÅR MAN VERKLIGEN HOPPAS ATT NÅGOT AV COMBO EJ GÅR SÖNDER EFTER KL 18,00 PÅ EN HELG.

2008-03-16 @ 19:50:11
Postat av: Axel

Hej,
my swedish is not so good so I write in english. This blogg seems the right place to state something about the customer care service of ComHem. As long as you sign up for services they are friendly and helpfull and talk for hours.
As soon as you are in the trap and have a problem, no one at ComHem helps, replys or solves problems.
I started with a broadband and IP package in 2006. In the beginning of 2008 they offered me the Digital TV as well and I gave it a try. ComHem did add the Digital TV price to my invoice instead of lowering the price to 299,- SEK of the offer. Suddenly I had to pay 400 something. After 4 phone calls and 3 unanswered letters I am so far that I get charged the right amount but the difference has so far not been psid back and I have not yet recieved a answer or a excuse.
I think I will cancel the ComHem as far as I
can by the end of the deal.

Be carefull with additiona offers from ComHem. When your set up is working don't do anything to it!!!

Mvh a partly EX-Comhem Kund

2008-04-16 @ 19:51:44
Postat av: Johan

Jag har varit utan 4 kanaler nu i snart 1 månad. Blev lovad att en tekniker skulle komma förbi mellan 13-16 ingen tekniker kom och dom hävdar att jag inte öppnat dörren.. va ska man säga...

2008-06-02 @ 16:37:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback