Till webmaster på svd: Förslag för en mer interaktiv debattsajt

Hej!
Jag är prenumerant på SvD och läser sällan nätupplagan. När jag väl är där är det för att jag reagerat på någon artikel, ofta ledare eller brännpunkt, och vill ta del av kommentarerna. Det är det jag uppskattar mest på svd.se. Jag hoppas funktionen utvecklas och tar en större plats på sajten, att fler engagerar sig och lockas att ta steget från papper till dator.
En av bristerna jag upptäckt är att jag ofta kommenterar men underlåter att läsa reaktionerna på mina inlägg eftersom jag inte aktivt skannar av sajten. En mer aktiv debattsajt skulle ådstakommas med direkt feedback. Jag tror att en lösning för avancerade användare är en unik RSS-ström för varje kommenterbar artikel. På så sätt kan jag läsa kommentarer under dagen efterhand de skrivs. Jag vill inte besväras av kommentarer till andra artiklar, detta skulle förta min uppmärksamhet.
Vidare föreslår jag att kommentarerna tar plats längre upp på sidan. Mitt förslag är en ticker som matar fram kommentarerna i "ordning", detta utöver den vanliga kommentarsstacken längst ner på sidan.
"Ordning" kan vara kronologisk men även "trådkronologisk", vilket leder mig till nästa brist. Jag ser ofta att man inleder kommentarer med "Till Pelle....". En trådfunktion vore bra. Jag tycker inte den kronologiska ordningen på kommentarerna är fel som "ingång", men jag skulle vilja ha en "läs hela tråden"-länk för att se berörda kommentarer i sitt sammanhang.
Till sist, det finns många bloggare därute, och många som diskuterar svd. Själv brukar skriver jag ofta en kommentar på svd.se och utvecklar den på min blogg, där jag får intressante repliker. Jag skulle vilja länka från min kommentar men även ha någon form av samordning av bloggar,  en länk till "Bloggar som diskuterar den här artikeln".
mvh
Martin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback