Oöverträffat

I dagens Brännpunkt på SvD går Per Gahrton i försvar å Carl Bildts vägnar. Båda vet vad det innebär att ligga i skyttegraven värja sig mot massiv kritik från alla håll. Allt som oftast brukar dessa två herrar ha piprona rikatade mot varandra.

Oavsett vad man anser om båda Gahrton och Bildt... Jag känner många som får kväljningar av båda. Men här sker något som är otroligt sällsynt i svensk politik. Att Per Gahrton försvarar Carl Bildt i en utrikespolitiskt fråga, om palestinakonflikten därtill, kommer inte överträffas förrän Anders Borg tar upp handsken mot Wanja Lundby-Wedins antagonister. Jag är nästan gråtfärdig.

Själv tar jag Gahrtons uttalande ofta med skepsis. För detta får han dock min djupaste respekt. Mer av varan i svensk politik.

Till brännpunkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback