Badringen

Till Kristina Axén-Olin:

Hej Kristina,

Jag vill uttrycka min oro över Badringen. Visst ser den mysig från Storkyrkan, men vill man uppleva riddarfjärden, från Norrmälarstrand tex, då är det ett vidunder. Jag tycker inte den ska byggas i Riddarfjärden och inget annat heller, för den delen.

För mig och många andra blir badringen en valfråga, oavsett vad du gjort och kommer att göra för vår stad. Det riskerar att få almproportioner och det vore synd. Den som står bakom Badringen kommer inte få min röst.
Jag delar din vision för Stockholm och vill se en förtätad stad och kan tänka mig avkall på vissa andra saker. Men inte till priset av det som utgör själen av Stockholm. Du borde även var varsam med parkerna. Dom flesta är tråkiga och fula, men det är ändå känsligt. Bygg riktiga parker av dom istället med tex Malmö som förebild.

Med vänlig hälsning,
Martin

Andra bloggar om: ,

Kommentarer
Postat av: Lagers tabberas

"Badringen" är en lockelse jämförbar med kaknästornet, globen och turning torso. Äntligen börjar Sverige vakna igen för ny arkitektur, äntligen början Sverige våga och inte vara lagom - härligt! Bygg den NU!

Postat av: Martin

Jag vidhåller min ståndpunkt som jag visar i nästa inlägg.
Kaknästornet? Gräsäng på gärdet, öster om stan.
Globen? Platt arena/industri område vid Gullmarsplan, söder om stan.
Turning Torso? Dödförklaras hamnoråde norr om stan.
Härligt med vågad arkitektur och mastodonta praktverk! Jag är helt för! Men inte i Riddarfjärden!!

2007-09-07 @ 11:01:22
URL: http://camitz.blogg.se/debatt/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback