Petter äntrar scenen!

Martin har upplåtit plats även åt mig, jag kickar igång med min kamp mot smutsiga bananer på jobbet. Det börjar med att jag spontant mejlar fruktbudet.

Skickat: den 8 juni 2007 09:55
Till:
[email protected]
Ämne: Chiquita

Hej!


Jag jobbar åt TeliaSonera och vi får era fruktkorgar några gånger i veckan. Just nu är frukten slut men vad jag minns så är det Chiquitabananer i korgen. Jag mejlar faktiskt för att be er tänka om där. Chiquita är ett ondsint företag som länge utnyttjat sina plantagearbetare under inhumana förhållanden. Senast i dagens DN står det om flera fall av anklagelse för mord utförda för företagets räkning.

Nu föreställer jag mig inte att mitt mejl ska ändra det här. Jag är medveten om att inte bara Telia som företag, men även era andra kunder måste ryta till. Men min förhoppning är förstås är att ni ska ändra er självmant och köpa kravmärkta bananer istället. Sedan skicka ut ett pressmeddelande om att "nu byter vi leverantör av etiska skäl, varje korg blir 5 kronor dyrare, hoppas ni fortfarande vill utnyttja vår service".


Vad tror ni om detta? Jag vill gärna ha ett välunderbyggt svar.


Ha en fantastisk helg,
Petter Skoglund


Andra bloggar om: , kravmärkning


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback